Home » Hilfe & Support
Hilfe & Support
Hulp nodig bij het bestellen of vragen over de producten?
We hebben hier een voorselectie voor je gemaakt van de meest gestelde vragen.
Bezorging
De veiligheid van uw gegevens is belangrijk voor ons. Alle persoonsgerichte gegevens worden daarom via een veilige SSL-verbinding verstuurd. Uw gegevens worden uiteraard niet aan derden doorgegeven.
Voor de afwikkeling van uw bestelling moeten wij enige relevante gegevens aan onze samenwerkingspartners zoals verzendpartners en banken of onze partners voor de technische afwikkeling van onze e-mailverzending doorgeven. Al onze partners behandelen uw gegevens volgens de wettelijke voorschriften vertrouwelijk en gebruiken alleen de relevante gegevens voor het doel van de desbetreffende service. Overdracht aan overige derden vindt niet plaats.
Als klant hebt u op ieder moment het recht, informatie met betrekking tot gegevens over uw eigen persoon (omvang en doel) te verkrijgen.
Verder hebt u het recht dat deze gegevens verwijderd of gecorrigeerd worden. In dat geval kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
In geval van een wijziging of annulering van uw bestelling neemt u contact op met de klantenservice. Wanneer uw bestelling nog niet in behandeling is genomen kan er naar een passende oplossing gezocht worden.
Mocht u meer dan 25 meter willen bestellen, neemt u dan contact op met onze klantenservice.
Afhankelijk van de beeldscherminstelling van uw pc kan de kleur van de stof verschillen van de onlineafbeelding. In het algemeen kunnen er altijd kleurafwijkingen en afwijkingen in de structuur voorkomen – dit is helaas onvermijdelijk en is geen reden voor een gebrek.
Alle bestellingen tot minimaal 8 meter krijgt u in een stuk stof. Bij bestellingen die meer dan 8 meter omvatten, kunnen door ons in 2 stukken verdeeld worden. Wij nemen hierover altijd contact met u op. Voorbeeld: U bestelt 10 meter stof, dan krijgt u indienm op voorraad, de volle 10 meter in een stuk, in het andere geval bijvoorbeeld 1 x 7 meter en 1 x 3 meter stof.
Alle stoffen met natuurlijke vezels kunnen krimpen, daarom raden wij u aan om de stof voor de verwerking een keer te wassen. Het beste is om dat op de temperatuur te doen die ook daarna voor andere wassen gebruikt wordt. Katoen kan bijvoorbeeld 5% en flanel tot 10% krimpen.
Let op de desbetreffende productdetailpagina op de informatie over kenmerken van het desbetreffende artikel.
Ja. Veel stoffen uit ons assortiment zijn bijvoorbeeld voorzien van het label “Vertrouwd textiel“ van het productgerelateerde Öko-Tex-Standard 100 (textiel dat op schadelijke stoffen gecontroleerd is).
Bovendien zijn onze stoffen van bio-kwaliteit die ten minste uit 70% biologisch gemaakte natuurlijke vezels bestaan en overeenkomstig GOTS gecertificeerd zijn. De Global Organic Textile Standard (GOTS) is een wereldwijd toonaangevende standaard die milieutechnische eisen langs de gehele productieketen van textiel definieert en tegelijkertijd de inachtneming van sociale criteria vereist.
De strepen lopen zoals op de foto in onze shop. Zijn de strepen verticaal, dan is de stof in de lengte gestreept. Zijn de strepen horizontaal, dan is de stof dwars gestreept.
In beginsel streeft Hartmanstoffen ernaar om bestellingen binnen 4 werkdagen te verzenden. De duur van de bezorging is afhankelijk van de soort verzending die u gekozen hebt en uw leveringsadres. De bezorging bij pakketverzending binnen Nederland wordt doorgaans de volgende werkdag bezorgd. Als het door u gekozen leveringsadres buiten Nederland ligt, wordt de duur van de bezorging verlengd afhankelijk van de afstand.
U kunt bij hartmanstoffen.nl de verkregen artikelen zonder opgave van redenen binnen 30 dagen terugsturen. Meer informatie over het teruggaverecht vindt u HIER.
Het teruggaverecht van onlinebestellingen is sinds 13.06.2014 wettelijk door het herroepingsrecht in de gehele EU uniform geregeld.
Als u vaststelt dat de artikelen niet in orde zijn, kunt u deze vanzelfsprekend reclameren. Wanneer u dit meld bij klantenservice zal uw verzoek zorgvuldig in behandeling genomen worden.
Als u artikelen wilt retourneren, u deelt ons uw herroeping mee, het liefst onder vermelding van uw naam, bestelnummer en e-mailadres. U kunt daarvoor contact opnemen met onze klantenservice.
Het pakket kunt u retourneren naar:
Hartman Modestoffen
Retouren
Bijsterhuizen 3133
6604 LV Wijchen
De kosten voor retourzendingen dient u zelf te betalen.
De terugbetaling vindt onmiddellijk plaats, maximaal binnen 14 dagen, vanaf binnenkomst van de herroeping. Wij behouden ons voor de betaling in te houden tot de retourzending of een bewijs door middel van de opdracht voor de retourzending bij ons binnenkomt. De terugbetaling hangt af van de betaalmethode die u hebt gekozen.